Uganda – kolejny afrykański kraj ma mapie odbiorców Laktopolu
PPHU Laktopol, firma z branży mleczarskiej, poszerzyła swój rynek zbytu o Ugandę. Obecnie spółka, której główny zakład produkcyjny znajduje się w Suwałkach, eksportuje towary do niemal 90 krajów świata, głównie Afryki, Bliskiego Wschodu oraz obu Ameryk.
2020-01-22, 23:22

Wiodącym produktem Laktopolu jest Instant Fat Filled Milk Powder – zamiennik mleka pełnego, który wszedł do oferty firmy w 2015 r. i szybko zyskał popularność, przede wszystkim w Afryce Zachodniej.
Obecnie zakład produkuje 3-3,5 tys. ton miesięcznie IFFMP, a jego główne rynki zbytu to m.in. Mali, Mauretania, Nigeria, Senegal, Wybrzeże Kości Słoniowej, ale także Afganistan, Irak, Pakistan, Turcja, Zjednoczone Emiraty Arabskie oraz Kuba. W sumie jest ich blisko 90, a ta liczba stale rośnie. Ostatnio do grona odbiorców dołączyła Uganda.

– Instant Fat Filled Milk Powder jest obecny w niemal wszystkich krajach Afryki Zachodniej i Środkowej, dlatego teraz skupiamy się na zdobyciu rynków położonych bardziej na wschód. Uganda to państwo z ponad 40 mln liczbą ludności, więc widzimy w nim spory potencjał. Mamy nadzieję, że pierwsze wysłane kontenery zaowocują wzrostem sprzedaży do tego regionu – mówi Edyta Kowalewska, Kierownik Handlu i dodaje: – Pięć lat eksportu IFFMP wystarczyło, abyśmy stali się powszechnie rozpoznawalnym producentem, a nasz preparat mleczno-tłuszczowy cenionym na świecie produktem. To wyznaczyło nasz kierunek działań na najbliższe lata.

Oczywiście dzisiaj Laktopol nie zapominał także o produkcji odtłuszczonego mleka w proszku, którą zajmował się od początku swojego istnienia. Jest to jednak produkcja, na którą przeznacza się tylko nadwyżki surowca, pozostające po realizacji kontraktów na IFFMP. A kontraktów na preparat mleczno-tłuszczowy jest zdecydowanie więcej niż zdolności produkcyjnych. Dlatego też w tej chwili firma intensywnie pracuje, aby zwiększyć swoje możliwości w tym zakresie.
– Uwolnienie kwot mlecznych w 2015 roku zwiększyło produkcję mleka w gospodarstwach rolnych, co w kolejnych latach spowodowało obniżkę cen mleka w proszku. To zmusiło nas do szukania innych produktów, które dałyby lepsze efekty ekonomiczne. Produktów bardziej opłacalnych niż odtłuszczone mleko w proszku. Nasze doświadczenie i dokładna obserwacja rynku proszków mlecznych nakierowała nas na mleko w proszku wzbogacone tłuszczem roślinnym – tłumaczy Lech Antonowicz, Dyrektor Zakładu. – Dzisiaj z perspektywy czasu wiemy, że była to bardzo dobra decyzja. W planach mamy nawet kolejne inwestycje, które pozwolą nam zmodernizować zakład i tym samym zwiększyć produkcję.

Obecnie Laktopol posiada jedną z największych i najnowocześniejszych instalacji suszarniczo-wyparnych w Europie Wschodniej, co plasuje ją w czołówce producentów proszków mlecznych w Polsce. W 2019 roku firma obchodziła 30-lecie swojego istnienia. Teraz zatrudnia około 220 pracowników, a jej zakład produkcyjny mieści się w Suwałkach, w województwie podlaskim.

KONTAKT / AUTOR
Janusz Mroczkowski
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.