Catering dietetyczny to nie tylko „warszawka”
Dieta pudełkowa nie kojarzy się już z ekskluzywną usługą dla bogatych mieszkańców stolicy. Dzisiaj catering dietetyczny zamawiają także mieszkańcy mniejszych miejscowości. Rozwój branży widać gołym okiem – szacuje się, że w przyszłym roku wartość tego sektora rynku przekroczy miliard złotych.
2019-08-06, 16:28

Kiedy lata temu Łukasz Sot zaczynał na użytek swój i swoich przyjaciół porównywać oferty firm cateringów dietetycznych, w jego bazie było kilkanaście pozycji. Wraz z ogólnie odczuwalnym wzrostem zainteresowania zdrowym żywieniem ta drobna aktywność przerodziła się w biznes i tak powstał Cateromarket.pl – pierwsza w Polsce platforma do zamawiania diet pudełkowych online. Dzisiaj w jej zasobach znajdziemy oferty ponad 300 firm z blisko 560 miast w Polsce. Te liczby robią wrażenie, tym bardziej że jeszcze do niedawna catering dietetyczny był domeną wyłącznie celebrytów, managerów i sportowców. 

– Pierwsze firmy oferujące diety pudełkowe przypominały ekskluzywne kliniki zdrowego odżywiania, a za ich posiłki trzeba było słono płacić. Współcześnie branża wyraźnie się demokratyzuje. Chociaż daleki jestem od stwierdzenia, że jest to usługa dostępna dla wszystkich – mówi Łukasz Sot i dodaje: – To, że cateringi podbijają mniejsze miejscowości jest ciekawym zjawiskiem, które pokazuje, że ten biznes skręca w kierunku „zwykłego” człowieka. 

Boxy dla zapracowanych 

Dieta pudełkowa to nic innego jak pięć zbilansowanych posiłków dostarczanych do domu każdego dnia. Miesięczna cena takiej usługi zaczyna się od tysiąca złotych i waha w zależności od rodzaju diety – zazwyczaj mamy do wyboru kilkanaście opcji dostosowanych do różnych potrzeb. Ich wspólnym mianownikiem jest to, że dania są przyrządzane ze zdrowych, nieprzetworzonych i pełnowartościowych produktów. 

– Diety pudełkowe zamawiają zwykle osoby po trzydziestce, które mieszkają same i mają ugruntowaną pozycję na rynku pracy. Tacy ludzie stawiają na wygodę, przywiązują dużą wagę do jakości jedzenia, wielu z nich uprawia także sport – tłumaczy Ewa Szal ze Smart Box Catering. 

Siedziba Smart Box Catering znajduje się w Rzeszowie, jednak pudełka codziennie dowożone są także do mniejszych miejscowości na Podkarpaciu, jak Dębica, Ropczyce czy Sędziszów Małopolski. Wraz z rozwojem rynku pracy zdalnej miejsce zamieszkania nie musi już determinować statusu materialnego – potrzeby klientów skłoniły więc wiele firm do poszerzenia zakresu swojej działalności i opracowywania misternych planów logistycznych. Aby każdego ranka dostarczyć odbiorcom maksymalnie świeże posiłki do coraz odleglejszych lokalizacji, potrzeba całego sztabu pracowników i świetnie skoordynowanego systemu dostaw. To, oprócz dobrych produktów (pochodzących często z lokalnych, ekologicznych gospodarstw), wpływa na ostateczną cenę boxów. 

Eksperyment z pudełkami
 

Specyfiką rynku cateringów dietetycznych w mniejszych miastach jest fakt, że nie są one traktowane jako długofalowy sposób odżywiania. 

– Jeśli przeciętny Kowalski sięga po dietę pudełkową, robi to zazwyczaj tylko przez określony czas i w konkretnym celu, np. chce schudnąć przed wakacjami albo poprawić wyniki swoich badań. Zamawia więc boxy, aby sprawdzić, czy przez miesiąc uda mu się coś zdziałać – tłumaczy Ewa Szal i dodaje: – Pewną rolę odgrywa tu także czynnik psychologiczny. Trudniej jest jednorazowo wydać tysiąc złotych niż 250 przez tydzień na zakupy spożywcze, przekąski, obiady na mieście czy kawę i ciastko ze znajomymi. Ale gdy sumiennie zsumujemy te wydatki, to okaże się, że catering wcale nie jest dużo droższą opcją. 

W tym kontekście nie bez znaczenia jest także fakt, że statystycznie Polacy bogacą się w dość szybkim tempie – według danych GUS-u w pierwszym kwartale 2019 roku średnia krajowa wyniosła blisko 5 tysięcy złotych brutto. Nic więc dziwnego, że zasobniejszy portfel pozwala nam bardziej świadomie spojrzeć na kwestie zdrowia. 

– Od pewnego czasu obserwujemy, że coraz więcej klientów korzysta z tzw. diety standardowej. Są to zazwyczaj osoby zaangażowane w rozwijanie swojej kariery, którym szkoda czasu na zakupy i gotowanie. Wśród tej grupy wzrasta świadomość, jak ważne jest zdrowe odżywianie, które oprócz dobroczynnego wpływu na organizm, poprawia także wydajność ich pracy. A że dieta standard tanieje, może sobie na nią pozwolić coraz większa część naszego społeczeństwa – mówi współwłaściciel Cateromarket.pl. 

Warto zwrócić także uwagę, że dla wielu klientów to nie cena, a jakość dostarczanych posiłków ma kluczowe znaczenie. Firmy cateringowe konkurują więc ze sobą przede wszystkim na tym polu. A opcja dowozu posiłków do mniejszych miejscowości dodatkowo działa na korzyść tych bardziej mobilnych przedsiębiorców, którzy w porę wyczuli trend i dostosowali do zmieniającego się stylu życia swoich potencjalnych klientów. 

KONTAKT / AUTOR
Janusz Mroczkowski
ZAŁĄCZNIKI
94-400-x-600.jpg
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.