O rynku zdrowych przekąsek dla dzieci
Jak na rynku przekąsek i słodyczy połączyć interes, rodzica i dziecko? Marka Porcja Dobra ma na to swoją receptę. Ich zdaniem kluczem do sukcesu jest zasada “3 S”: smak, składniki, stać każdego. Natalia Stsepantsova opowiadała o niej podczas debaty “Podjadanie warte miliony. Boom na rynku przekąsek”, w której wzięli udział także przedstawiciele m.in. Żabka Polska, Atlanta Poland czy Dobra Kaloria.
2019-11-17, 20:33

Smak – musi pasować dzieciom. Składniki – proste i naturalne, które docenią rodzice. Stać każdego – cena powinna odpowiadać zarówno portfelom dorosłych, jak i kieszonkowemu maluchów. Te elementy są według twórców Porcji Dobra fundamentem zdrowej przekąski dla najmłodszych.

– Dzieci nie przekupimy napisami “no sugar”, “no gluten” i certyfikatami na opakowaniu. Dzieci docenią smak, wygląd i konsystencję przekąski, a także design opakowania. Wezmą pod uwagę również to, co sądzą o produkcie ich ulubieni influencerzy i oczywiście rodzice. To właśnie na tych kryteriach się skupiamy – mówiła Natalia Stsepantsova, współwłaścicielka firmy produkującej zdrowe smakołyki Porcja Dobra podczas debaty “Podjadanie warte miliony. Boom na rynku przekąsek”.

Dyskusja odbyła się w ramach XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Podczas jej trwania swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi kryteriów wyboru produktów “do podjadania” podzielili się przedstawiciele Żabka Polska, Atlanta Poland, Hortimex Plus, Purelli oraz Dobra Kaloria.

W swoim wystąpieniu Natalia Stsepantsova skupiła się na wyzwaniach, jakie stawia przed producentami zdrowych przekąsek współczesny rynek spożywczy. Mówiła także o tym, jak połączyć potrzeby rodziców i dzieci, a także przekonać obie grupy, że zdrowe nie musi oznaczać nudne.

– Najważniejsze trudności w tej branży to: smak, pozycjonowanie oraz dotarcie z przekazem do konsumenta. W przypadku dzieci dużo łatwiej jest przebić się np. w sklepikach szkolnych niż wyjść poza “zielone półki”. Jeśli chodzi o rodziców, to ci z pewnością docenią czystą etykietę, czyli prosty skład oraz cenę, bo przekąska to produkt impulsowy – podkreślała ekspertka.

Flagowym produktem marki Porcja Dobra jest kostka z niespodzianką, która stanowi alternatywę dla popularnych, czekoladowych jajek. Oprócz w 100% naturalnej przekąski z owoców i orzechów znajdziemy tam także kreatywną zabawkę oraz Dobrokartę, czyli kartonik z miłym przekazem. Zachęca on do dzielenia się pozytywnymi słowami z innymi.

– Jesteśmy fanami Pata Flynna i jego RAOK – random acts of kindness, po polsku - spontanicznych aktów dobroci. Pat mówi, że robiąc coś dobrego dla innych, uruchamiamy podstawową zasadę wzajemności i większość ludzi w naturalny sposób chce się odwdzięczyć za naszą dobroczynność. Dlatego do produktów dodajemy Dobrokarty w wersji dorosłej lub dziecięcej – to jest nasz osobisty RAOK i zachęta dla naszych konsumentów do spontanicznych aktów dobroci i inwestowania takim prostym sposobem we własne dobre samopoczucie – tłumaczy Natalia Stsepantsova.

Obecnie rynek zdrowych przekąsek stanowi ok. 5% polskiego rynku słodyczy i przekąsek. Ekspertka Porcji Dobra widzi w nim jednak ogromny potencjał:

– Prostota i naturalność naszych produktów jest spójna z naszą wizją życiową, co szczęśliwie się pokrywa z ogólnorynkowym trendem czystej etykiety i healthy lifestyle. Wyniki badań pokazują, że 70% matek czyta skład kupowanego jedzenia, zaś 51% z nich zwraca dodatkowo uwagę na tabelę wartości odżywczych. Dlatego, jako bizneswoman, widzę ogromny potencjał tego segmentu i kibicuję mu jako mama trojga dzieci – podsumowała Natalia Stsepantsova.

KONTAKT / AUTOR
Janusz Mroczkowski
ZAŁĄCZNIKI
pro.jpg
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.