Marketing w gabinecie dietetyka
Internet jest dla dietetyków podstawowym kanałem promocji ich usług. W tym zawodzie nie wystarczy już być specjalistą od żywienia – teraz dietetycy muszą stać się także sprawnymi marketingowcami. Jakie mają możliwości i jakie narzędzia powinni wdrożyć do swojej codziennej pracy?
2019-12-11, 22:22

Kluczową kwestią jest jednoczesne korzystanie z kilku kanałów, które zwiększą naszą widoczność w internecie, a tym samym sprawią, że szybciej dotrzemy do potencjalnych pacjentów. Najważniejszymi z nich są: strona internetowa zoptymalizowana pod kątem SEO, wizytówka Google Moja Firma, media społecznościowe – Facebook oraz Instagram, a także profil w wyszukiwarce dietetyków, np. Kcalmar.com.

Strona internetowa – zadbaj o słowa kluczowe i opisy

Na stronie internetowej gabinetu dietetyka, oprócz estetycznego wyglądu, ważną kwestią jest wypełnienie jej wartościową treścią, zawierającą w sobie słowa i frazy kluczowe. Czym one są i jaką odgrywają rolę?

– Najprościej jest wyobrazić sobie sytuację, gdy potencjalny pacjent włącza przeglądarkę internetową i wpisuje w okno wyszukiwania, np. “dobry dietetyk Lublin”. Wchodzi w pierwszy wynik. Zapoznaje się ze stroną główną i z tym, w jakiej dziedzinie specjalizuje się dietetyk. Po chwili pojawia się numer kontaktowy. W związku z tym, że witrynę przegląda ze smartfona, to naciska przycisk “Zadzwoń” i umawia się na wizytę. “Dobry dietetyk Lublin”, “układanie jadłospisów”, czy “dietetyk online”, to nic innego jak słowa kluczowe. Dokładniej są to frazy, które wpisują użytkownicy, wyszukując treści i po nich trafiają na strony internetowe – tłumaczy Mateusz Adamiak, specjalista ds. marketingu internetowego w firmie Kcalmar.com.

W doborze odpowiednich słów kluczowych pomogą nam dedykowane narzędzia, np. Planer Słów Kluczowych, Answer The Public czy Ubersuggest. W większości są one intuicyjne w obsłudze, a dostęp do nich jest bezpłatny. Na tym jednak nie koniec.

– Jeśli chodzi o optymalizację strony pod kątem SEO, czyli wyników wyszukiwania, warto zadbać także o odpowiednie opisy, tzw. meta title (tytuł strony) oraz meta description (opis strony). Dobrze, aby zawierały w sobie te słowa kluczowe, na których najbardziej nam zależy. Jeśli chcemy w ramach strony prowadzić blog, pamiętajmy o umieszczaniu słów kluczowych także w nagłówkach i dodawanie długich, wartościowych artykułów. W ten sposób zwiększamy szanse na to, że nasza witryna pojawi się użytkownikom już na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – zwraca uwagę Mateusz Adamiak.

Wizytówka Google Moja Firma – zbieraj wiarygodne opinie

Po wpisaniu nazwy firmy w Google, oprócz jej strony internetowej, może wyświetlić się tzw. wizytówka. Dzięki niej pacjent od razu otrzyma najważniejsze informacje o naszym gabinecie. Możemy ustawić bowiem: adres, godziny otwarcia, telefon, zdjęcia, a także krótki opis usług. Za sprawą wizytówki użytkownicy zyskują narzędzie do wystawienia nam opinii, czy zadania szybkiego pytania, a my szansę na łatwiejszy kontakt z potencjalnymi klientami.

Social media – Facebook i Instagram to plan minimum

Dzisiaj żadna firma promująca swoje usługi w internecie nie może obyć się bez profili w mediach społecznościowych. To jedne z najbardziej skutecznych kanałów dotarcia do naszej grupy odbiorców. Prowadząc fanpage warto się wyróżnić i zaproponować użytkownikom jakąś wartość dodaną.

– Jak rozpoznać dobry profil w mediach społecznościowych? Po pierwsze ma jedną spójną strategię, to znaczy styl publikowania treści, jest prowadzony regularnie, zawiera dobrej jakości zdjęcia, grafiki i teksty, a także zachęca użytkowników do wchodzenia w interakcje. Przygotowywanie angażujących postów może zająć nam sporo czasu, jednak warto to robić. Szczególnie, gdy mamy w planach korzystanie z opcji płatnych reklam – mówi specjalista ds. marketingu internetowego w Kcalmar.com.

Nie ma jednej reguły mówiącej o tym, jaka liczba postów jest optymalna. W przypadku Facebooka i Instagrama zaleca się min. 2 w tygodniu. Aby usprawnić sobie codzienną pracę, można przygotować rozpiskę, np. z miesięcznym wyprzedzeniem, zapisać wersje robocze i publikować treści zgodnie z własnym harmonogramem czy aktualnym zapotrzebowaniem.

Profil w wyszukiwarce dietetyków

Wielu pacjentów znajduje odpowiadającego im dietetyka poprzez wyszukiwarki. Jedną z najpopularniejszych na polskim rynku jest Kcalmar.com. W strefie dietetyka możemy założyć swój indywidualny profil i uzupełnić go o ważne informacje – opis, specjalizację, wykształcenie oraz zdobyte certyfikaty. To już na starcie buduje do nas zaufanie i pozwala zaprezentować się jako doświadczony profesjonalista.

– Wyszukiwarka dietetyków jest wygodnym rozwiązaniem, ponieważ potencjalny pacjent w prosty sposób może umówić z nami wizytę online, a także wystawić nam opinię. Oprócz tego dietetyk zyskuje oprogramowanie do zarządzania gabinetem i profesjonalny program do układania jadłospisów, które udostępnia pacjentowi, a ten może z nich korzystać za pośrednictwem aplikacji mobilnej. To ułatwia tworzenie z nim trwalszych relacji i znacząco usprawnia współpracę obu stron – podsumowuje Mateusz Adamiak.

Działaj na wielu polach!

Zdobywanie doświadczenia w samodzielnym promowaniu swoich usług w internecie z pewnością zajmie nam trochę czasu. Warto pamiętać, aby wykorzystywać potencjał wielu narzędzi i systematycznie sprawdzać, które z nich przynosi nam najwięcej korzyści. Wypracowując własną ścieżkę marketingową, metodą prób i błędów możemy szlifować umiejętności reklamowe, a dzięki temu codzienne pozyskiwać nowych pacjentów.

KONTAKT / AUTOR
Janusz Mroczkowski
ZAŁĄCZNIKI
int.jpg
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.